Konsten att tänka lite längre

Att tänka ett steg tiill två steg längre än vad näsan räcker tycker jag är en konst. Själv har jag imellanåt svårt med både att tänka längre oc h att vara tyst. Ibland kan det vara bra att ha ett filter men det kan vara svårt när känslor bubblar i en både bra och dåliga sådana.
 
Det jag vill få sagt med detta är att vi människor kanske ska ta oss att skaffa lite iq själva innan man yttrar sig till ngn annan.
För några dagar sedan så blev jag berörd av en tjej som är yngre än vad jag är och som har en annan tro än vad jag har. Men ett spår lämnade hon kvar i mig..ett spår av smärta.
 
Jag vet inte om jag någonsin kommer få återse denna tjej igen och jag kommer inte heller berätta vad som hände den dära dagen på jobbet när hon kom till mig helt förtvivlad.
 
dörrklockan ringde och där ute stod en ung tjej som sökte stöd och ngn att prata med. Jag hade aldrig träffat denna tjej innan men efter ha sett in i hennes ögon så tog jag henne avsides för o se omhon ville prata med mig.Tårarna kom och orden sprutade och jag hade svårt att hänga med men till slut så fick jag ett sammanhang. Hatet från människor eller rättare sagt ren jävla mobbning.
 
Denna tjej som jag inte vet något om berättade att hon råkat ut för hat osv visst jag kan inte säga bu ellerbä för jag var inte där, jag har inte hört alla dessa ord. MEN att någon människa känner sig mobbad och kränkt pga att man är för ung (iandras ögon) för att ha barn. eller för att man har en annan tro och religion är inte oki.
 
Jag fick inte veta allt som hade hänt från denna tjej för enligt hennes tro så kommer hon att råka illa ut om hon lägger sig på de andras nivå ( karma) skulle jag definera detta.Men att man inte vågar berätta det skär i mitt hjärta, Att  man ska behöva puscha sig själv till att orka med den dag till på jobbet eller iskolan det gör så satans ont att detta ens finns.
 
Jag vet att folk är rädda, kanske mer än vanligt nu när det är terrorhot och massaker på skolor osv. Men det är ändå inte oki, bara för att man är muslim och har skägg så är man inte ond alla gånger. Bara för att det finns idioter så ska man inte dra alla över en och samma kam. Det är  inte första gången eller sista gången somnågon mördas eller att det finns terrorister. Kanske är numera på närmare avstånd tyvärrr men snälla tänk en gång eller två innan man yttrar sig om ålder,hudfärg eller vad det nu kan vara.
 
Stå rakryggad, ärlig och framför allt du ska kunna stå för allt du säger för ord kan du aldrig ta tillbaka och det är nog något som alla kan behöva tänka på.

Kommentera här: