En bok eller tidsfördriv

Inspirerad är absolut rätt ord.  Efter mitt förra blogginlägg så tog jag datan och kröp ner i sängen. 
Posterslappar finns ju så finurligt på datan så jag öppnade ett par. Skrev några stödord på varje och helt plötsligt så är hela mitt skrivbord på datan fylld med en massa rosa poster it lappar.  
En början på min bok eller bara tidsfödriv det vet jag inte ännu men ja tänker inte leva mitt liv utan att ha försökt skriva en bok. 
 
Samtidigt som jag är stolt över mig själv över att se alla dessa stödorden på datan så inser jag också hur jobbigt detta kommer att bli.  Tanken är att göra som så många andra har gjort att skriva en bok om mitt liv.  Jag kommer bli tvungen att plocka fram allt igen och få uppleva allt detta återigen. Det kommer göra ont samtidigt som ja inte rintigt vet hur det ska gå till eftersom jag gick in i väggen under en lång period där jag tappade mitt minne totalt.  
 
Allt snurrar just nu och jag känner mig frustrerad samtidigt som det känns spännande. 
 
Vi får se hur de går jag säger inte ännu att detta kommer bli en bok eller ngt annat just nu är de bara tankar och en förbannat massa poster lappar. 
 
Huvudvärk en massa och göra det är ju faktiskt redan advent nu på söndag och eftersom jag jobbar denna helgen så känns det små stressigt men orken finns inte alls så jag vilar en stund istället 

Kommentera här: