Ekorrhjul

Jag är fast i ett ekorrhjul och jag antar att jag inte är ensamm om det heller, det handlar nog mera om man är medveten om det själv.
Vissa kallar det för rutiner, man går upp på morgonen och gör för det mesta samma saker på ungefär samma tidpunkter. Dag för dag,vecka för vecka så ser dagarna nästan likadana ut.
Är det detta som kallas för lycka ?
 
Som alltid så kan jag endast prata utifrån mig själv och visst tycker jag att det är skönt med vissa rutiner te.x attman har ett jobb som man går till.Men detta i vardagen är fruktansvärt tröttsamt!
Jag vill ha mera och vad är då mera?
Bestämma sina arbetstider själv mja kanske det, men jag ska i allafall göra allt bakvänt i min vardag i morgon för att komma ur ut mitt ekorrhjul :-)
 
Många tankar far förbi och jag hinner inte riktigt sätta fingret på vad innan nästa tanke flyger förbi och sätter sina avtryck.
Tänk om man kunde blåsa en ballong skriva ett meddelande, en tanke eller vad som hellst för att sedan känna sig lite lättare och kanske to.m få svar. Det hade i allafalll jag tyckt va roligt kanske ska pröva flaskpost ...

Kommentera här: