Att skriva en bok

De som känner mig vet att jag är en bok hora, kan lätt läsa fyra böcker imånaden och jag försöker att alltid vara den första som får hem de nyaste böckerna från mina favorit författare.
När jag va yngre så var jag ganska billig, läste igeno allt och tog den första bästa bok.
Med åren såharjag blivit mera kräsen ochsamlar därför på utvalda författare så som Liza Marklund, Keppler, läckberg osv.
Ser alltid till att jag har ett lager hemma på minst fem böcker som väntar på att bli lästa så jag är därför aldrig utan bok.
 
I dag så är det min lediga dag från jobbet så jag gjorde mitt kaffe som vanligt och gick tillbaka till sängen för att läsa ut en av Läckbergs böcker.
Och det var när jag kände doften från kaffet, värmen från frasse (min tax) och framför allt lugnet.

Tänk att få ha sina jobb dagar precis så, man halv ligger i sängen,dricker kaffe och skriver en bok. Visst det är säkert jobbigt och allt annat vad det nu kan vara men stressen och att ha värki hela kroppen finns inte riktigt på samma sätt som det gör när man jobbar i vården.
 
Nu har inte jag riktigt den ro i kroppen eller den fantasin som jag tror man behöver för att kunna ha en chans som författare men visst skulle det vara fräckt att få den möjligheten att ha det som ett arbete.
Kanske lite ensamt men det är knappast något som skulle vara en nackdel för mig som inte riktigt är bekväm med stora folksamlingar :-)
 
Författare och kunna tjäna pengar på det kommer antagligen inte att hända för min del men en bok skulle jag i allafall vilja få ut,hur det nu ska gå till men men den dagen den sorgen.
 
Dags för mera kaffe och en ny bok.
 
 
 

Kommentarer:

1 A.H:

Tycker absolut att du ska skriva en bok så jag kan lägga beslag på den så fort den är klar!!! Sätt igång!

Kommentera här: